Pages

Tuesday, July 15, 2014

Kenapa kita perlukan supplement - Cerita Aku Part II

Assalamualaikum semua...

Part II

Heheh... Ramai yang tanye, kenapa tak sambung-sambung entry sebelum ni.. Bukan malas kawan-kawan semua.. Fara masih terikat dengan kerja.. Belum jadi WFHW lagi... WFHW tu ape? Lohhh... Work From Home Wife.. Heheheheh....
Takpe, insyaallah tak lama dah.. 

Ok, berbalik kepada tajuk asal kita. Kenapa kita perlukan supplement? Jawapannya senang! Untuk menjadi LEBIH sihat..

Benar.. Ramai yang rasa dirinya sihat. Tapi ini LEBIH sihat.. Maksudnya berbeza tau. 

Kita sering terdedah dengan virus,bakteria mahupun penyakit pada setiap masa. Sekiranya kita tidak mengambil supplement, risiko dijangkiti penyakit adalah lebih tinggi daripada risiko yang dihadapi oleh golongan yang mengambil supplement.
Kenapa? Sekiranya kita tidak mengambil apa-apa makanan tambahan, kita hanya bergantung dengan sistem imunisasi badan semulajadi. Apa yang kita makan atau keadaan sekeliling memainkan peranan yang penting. Senang cerita, senang sakit jika sistem imun badan lemah.Lagi-lagi dengan cuaca tidak menentu sekarang ni.

Sekiranya kita mengambil supplement. Bermaksud, kita ada 2 atau 3 kali ganda perlindungan dan daya tahan terhadap penyakit. Sekaligus, risiko dijangkiti penyakit dapat dikurangkan.Jarang la kita MC lepas ni..

Keadaan ni sama jugak dengan insurance. Kenapa kita perlukan insurance? Untuk membantu mengurangkan beban kita kan? Kira macam backup plan. Jika sesuatu terjadi kepada kita, insurance boleh cover.Pada keadaan semasa, kita tak nampak fungsi insurance.Tapi kalau nasib kurang baik, baru la kita nampak betapa pentingnya insurance..
Sama.. Sekarang kita sihat, kita tak nampak apa gunanya ambil supplement. Tapi,In a long term, bila rakan-rakan sebaya kita mula sakit, baru kita nampak dan "ohh.. nasib baik aku amalkan supplement dan jaga pemakanan dari muda". It happens..

Tidak dinafikan, ade golongan yang amalkan cara lama dalam penjagaan tubuh. Minum air akar kayu, makan jamu, makan sayur sayuran sahaja, tidak menjamah nasi. Tapi, persoalannya, ramaikah yang sanggup?
Mungkin sebulan dua saje. Lepas tu mula lah craving macam-macam.. Hihi.. Betul kan?

Dan hanya segelintir sahaja yang berjaya tahan nafsu makan. Pergi gym , bersenam.. Tapi tanpa nasihat dari pakar, semua usaha hanya sia-sia. Jika bersungguh, dapatkan nasihat pakar, cara makan, jadual senaman. Bukan apa, ada juga kes. Tiba-tiba kejang otot.Tiba-tiba hypo pitam dan sebagainya. Ini adalah hasil senaman dan diet extreme yang tak fikir apa,janji kurus.. Tetttt you are wrong again. And if u tend to have an instructor, sediakan saja ongkosnyaaa..  :)

Jadi, kenapa? Kenapa perlukan supplement?


  • Persekitaran kita tercemar
  • Keadaan cuaca yang tidak menentu
  • Tidak mengamalkan diet pemakanan yang seimbang.
  • Cara memasak membuatkan nutrien dalam makanan hilang
  • Sistem imun badan yang lemah
  • Makan makanan bergoreng, berlemak dan tidak bersih
  • Minum minuman yang bergas dan tinggi kandungan gula
  • Mengelakkan risiko mengidap penyakit turun temurun * darah tinggi etc

Banyak lagi sebab nya dan Fara pasti anda sendiri tahu tetapi masih menafikannya. Alasan supplement mahal tidak lagi relevan pada masa ini. Kerana, bagi Fara, tidak guna duit menggunung sekiranya kita sakit.

Selain masalah di atas, ramai antara kita yang menggunakan supplement untuk mengekalkan bentuk badan dan langsing. Shaklee ada mengeluarkan set pelangsingan badan. Tetapi tidak lah bermaksud jika anda consume, anda terus kurus. Cara pemakanan memainkan peranan dan saya sebagai SID boleh membantu anda semua. Selain itu, ada juga set berpantang, set untuk ibu hamil, set kesuburan dan macam macam lagi.
Ianya bebas bahan kimia. Kebanyakan set ini semua hanya mengandungi nutrien dan segala yang diperlukan oleh badan.Tiada bahan kimia dan ianya 100 % semulajadi.

Selain mengurangkan risiko dijangkiti penyakit. Shaklee juga membantu anda mengatasi pelbagai permasalahan tubuh badan anda. Sembelit,kurang susu badan,masalah pengelihatan? Just name it.. Semuanya ada. Jadi tak perlu risau.
Segenap inci masalah dapat diselesaikan... Eh jap.. Da macam cerita pasal Shaklee je la pulak.. Hehe.. Ampun.. Maklum lah, bila dah jatuh cinta ni. Semuanya la shaklee..Tak ade dah brand lain.. 

Jadi harap korang jelas la ye.. Kenapa Fara amalkan supplement semua. Walaupun pada mulanya,, dulu dulu laa.. Fara anti gila dengan supplement dan orang jual supplement.. Hahaha...
Fara bukak mata da tengok sendiri.. 

Korang pun cuba la fikirkan kebenaran nye.. Memang susah nak mantain sihat without supplement pada masa sekarang ni. Ayam/lembu/kambing kene inject,Ikan ternakan diberi makan isi perut binatang. Sayur? Racun disembur dari kecik sampai sebelum jual.. Apa lagi.. 




IKLAN SEKEJAPPPPP

####OPEN FOR NEW MEMBERS####

Jika anda seorang yang 
RAJIN/BERSUNGGUH-SUNGGUH/KOMITED/FOKUS/
BERCITA-CITA TINGGI
tak kira lah anda seorang
PENJAWAT AWAM/SWASTA/SURI RUMAH/PELAJAR
yang berminat untuk 
JOIN EMPAYAR SHAKLEE KAMI
sila SMS/whatsapp Fara di
016 215 6763
ATAU PM Fara kat 
FB: https://www.facebook.com/DHealthStudio
Personal : https://www.facebook.com/evilskyler

Terima kasihh  

No comments:

Post a Comment