Pages

Showing posts with label Collagen Powder. Show all posts
Showing posts with label Collagen Powder. Show all posts

Tuesday, September 16, 2014

Collagen.. What is -- What ? and what ?


Assalamualaikum...

Aaa... gitu sekali tajuk..Haha...
Well korang macam tak tahu kan.. Fara ni bermasalah sikit nak bagi tajuk entry nih..
harap maaf la ye..

Ok..harini takmo cerita banyak. Jom masuk tajuk utama..



COLLAGEN --
Apa itu kolagen.. Ah tak kisah la ye.. 
Collagen tu bahasa inggeris.. Kolagen bahasa melayu..
Sama je.. :)

Ok.. Amende kolagen ni? Kenapa ramai sangat wanita-wanita chomel dok cakap-cakap pasal kolagen? Penting ke sampai nak invest untuk kolagen?

Haa.. untuk menjawab soalan ini, saya amat tertarik nak pinjam ayat dari blog ini.. Memang penerangan dia ringkas dan senang nak faham.. Unlike ayat Fara yang mungkin bunyik macam prof tu.. hihihi...




dan sambungan nya..


haa...gitu la penerangan beliau.. Sempoi tapi korang boleh paham la.. kan kan?  :)
tapi kuajaqq btoi cakap gegirl banyak drama..hahaha...takpe takpe...

Faham kan sekarang.. Macam mana kolagen ni berfungsi.. Ia adalah refill.. So penting la kan.. 
Tapi rasa-rasa korang la kan.. Siapa yang perlukan kolagen ni?

# mereka yang nak tampak lebih muda
Garis-garis penuaan pada wajah mula kelihatan seawal umur 27 tahun

# mereka yang  baru lepas bersalin
Untuk menegangkan payudara dan menyerlahkan seri muka

# mereka yang selalu terdedah kepada terik matahari
Menggantikan sel-sel kulit mati dengan sel kulit baru.

# mereka yang mengalami masalah kulit mudah berparut 
memudarkan parut

# mereka yang pelupa
memastikan otak sentiasa sihat

# ahli sukan
mengurangkan risiko kesakitan dan geseran pada sendi

Secara umumya, memang semua , lelaki dan wanita sangat perlukan kolagen, 

All right.. lepas kita dah tahu apa itu kolagen dan siapa perlukan nya.. 
Kita mesti tahu memilih kolagen yang berkualiti untuk tubuh kita. Jangan tak tahu, ade sesetengah produk kesihatan ( di luar negara ) menggunakan kolagen yang diekstrak daripada janin manusia dan tak kurang yang menggunakan bahan kimia dalam pembuatannya.. So be extra careful dalam memilih kolegen ok darlings.

Shaklee Collagen Powder


  • Mengandungi 4000mg kolagen RSS ( sisik ikan merah ) proprietari 
    • ianya adalah kolagen bermutu tinggi yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
  • Sangat rendah dalam berat molekular iaitu 1000 dalton
    • jadi ianya amat mudah diserap oleh tubuh 
    • membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan epidermis dengan berkesan
Fungsi ramuan utama 
  • Kolagen dari sisik ikan merah
    • sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran
    • Kadar penyerapannya adalah lebih tinggi berbanding dengan kollagen haiwan
  • Ekstrak biji camellia japonica
    • ianya terdiri dari asid oleik iaitu satu emolien,pelembab kulit yang terhebat dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas
  • Ekstrak pfaffia
    • juga dikenali sebagai ginseng brazil
    • ia membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic dengan gabungan bersama ekstrak biji camellia japonica
    • asid hyaluronic memainkan peranan untuk menghidratan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut,lembab dan licin
  • Elastin dari kolagen ikan
    • bukan sahaja menjadikan kulit lebih tegang, ia juga memberikan reaksi melantun apabila ditarik
    • jadi ia mampu mengekalkan kulit yang tegang,anjal dan elastik.
  • Vitamin C dan Vitamin B
    • Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan melindungi kulit daripada rosak
    • Vitamin B membantu membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.
  • Ekstrak kekerang
    • Membekalkan pelincir pada sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus acidophilus
    • membantu membina semula usus yang sihat supaya ia mampu meningkatkan penyerapan kolagen.
Pengguna kolagen akan merasai perubahan tubuh mereka.. Mereka akan tampak lebih muda dan rasa lebih muda..

Fara juga sedang menggunakan Collagen Powder Shaklee secara konsisten. Ini adalah untuk memastikan tubuh dan kulit Fara sihat dan awet muda insyaallah :)


Bagi sesiapa yang berminat untuk medapatkan kulit yang sihat anjal dan menawan, mari dapatkan Collage Powder pertama anda sekarang.. 
Diskaun dan free gift disediakan :)

Happy healthy darlings.. Together we make difference :)

Till then..Thanks for reading
Assalamualaikum.. 

Sid FARAH MADIHA
Like FB : https://www.facebook.com/DHealthStudio
Follow FB : https://www.facebook.com/evilskyler
SMS/Whatsapp : 016 215 6763






Monday, September 15, 2014

Awas!! Hentikan tanda-tanda penuaan dengan Collagen Powder ..

Assalamualaikum
Selamat Sejahtera dan Selamat hari Malaysia

Hari ini, seperti hari-hari cuti yang lain.. Bersiaran dari office di Cyberjaya..
Oh well.. Untuk yang tidak tahu, Fara kerja shift.. Huks
Bila time orang kerja Fara cuti... Time orang sibuk bercuti Fara berkerja..

Tapiiiiii... Its okeyyy!
Setidak-tidaknya.. Harini tak jem.. Kadar indeks udara agak baik. Tak tercemar dek ekzos-ekzos motor dan kereta hangpa sume.. ye dak? Hehe...  Yelahh.. Udara tercemar pun salah satu faktor kenapa badan kita cepat nampak tua..

Tak caye ke? Betul....

sumber ihsan google.. hiks

Ok.. Untuk sesiapa yang belum tahu.. Setiap masa atau senang kira, setiap saat sel kulit kita MATI.. What? Percaya atau tidak... Memang benar.. 

Cuba kita duduk depan cermin dan perhatikan..
Muka kita lazimnya... Ada tak tanda-tanda macam ni?




# kulit kusam
# kulit berkedut
# Kulit nipis
# kulit menggelebeh
# garisan halus yang jelas pada bahagian dahi, mata dan sekitarnya

hah!!? Cane? Ade tak tanda-tanda tuuu --

Ye.. Ramai yang mengalami tanda-tanda ni, tapi masih buat tak tahu! Rata-rata wanita berusia 26 tahun ke atas sudah mula mengalaminya. Sekiranya tiada tindakan awal diambil, tidak mustahil wajah anda akan nampak lebih tua dari usia..Lebih malang lagi, semakin meningkat usia, semakin sukar untuk menghentikan tanda-tanda penuaan ini.. Serius weyy...

That is why, kita tengok ramai wanita berusia mula mendapatkan suntikan vitamin,botox dan tak kurang, ada yang membuat pembedahan kosmatik.. Itu semua untuk kekal cantik.. 
Kosnya? Mahal... Cuba kalau jaga dari awal.. Kan tak membazir.. kan kan kan? Hihi

" hish.. Kenapa kulit saya cepat tua pulak? Muda lagi kot, Orang tua, memang la muka berkedut-kedut. So, orang tua la yang kena ambik collagen-collagen ni"
Untuk pengetahuan semua.. Kulit kita memang mampu mengekalkan collagen semulajadi sekiranya :

# Tidak wujud sinar UV yang merosakkan kulit
# Tidak wujud aircon yang menyebabkan kulit kering
# Tidak wujud rokok yang asapnya mempunyai bahan kimia merbahaya
# Tidak wujud alkohol yang mampu merosakkan salur darah secara kekal dan menyebabkan penyakit kulit yang teruk
# Tidak wujud kehidupan seharian yang stress
# Tidur cukup 8 jam sehari
# Tidak wujud fast food,junk food dan makanan sintetik

tetapi --
Sangat mustahil kita hidup TANPA faktor-faktor dia atas melainkan kita hidup dalam perut ibu kita.. yes?

So, we need to put a DOT to this so called "Penuaan". Walaupun kita tahu, setiap manusia akan menjadi tua.. Tapi tak mustahil, kecantikan itu masih ada walaupun sudah tua.. kan? *kenyit mata



Disebabkan saya berpegang kepada beberapa prinsip seperti :

Hidup hanya sekali
Kecantikan BOLEH dikekalkan 
Saya sayang diri saya..
dan
Kecantikan adalah hak milik setiap insan....Ehem..

Saya pun invest sedikit dari duit gaji bulanan untuk Collagen powder Shaklee.. Tak mahal pun kalau nak dibandingkan dengan manfaat seumur hidup yang saya dapat..

Walaupun masa mula-mula beli.. Harga RM 298 hanya dapat 15 paket jee! 
saya terus tercarut berishtigfar..Hihi

Saya redha je,,sebab rupanya.. Collagen powder ni memang power.. Kesannya boleh dilihat dalam masa 5 hari.. Ye.. 5 hari dah boleh rasa kesannya.. Patut la 15 paket je...

Hmm,, dan bagi yang budget.. dan nak berjimat, Saya boleh ajarkan cara supaya Collagen powder anda yang 15 paket tu mampu bertahan selama 2-3 bulan.. 

Bukan trick ape.. Cuma be Smart.. Penggunaan harus sesuai dengan situasi dan bajet kita..betul tak?

Ada extra good news..

Bulan ni Promo buy 6 free 1 Shaklee adalah untuk Collagen Powder! Jadi sesiapa yang berhajat nak cuba Collagen powder ni dengan harga below market, boleh rebut cepat-cepat.. 
Promosi berakhir 30 September 2014.. 


Haaa..dan iklan kat bawah ni khas untuk semua pelanggan FARA dan d'health Studio..
Best kan? Macam-macam dapat.. Tapi jangan risau.. Kalau korang beli 1 pun, Fara akan tetap bagi diskaun dan free gift...

Jom rebut sementara Promosi masih berlangsung... 

Like Fb : https://www.facebook.com/DHealthStudio
Follow FB : https://www.facebook.com/evilskyler
SMS / Whatsapp : 016 215 6763

Till then Assalamualaikum...



Thursday, October 10, 2013

COLLAGEN POWDER SHAKLEE : Collagen yang Hebat!!!


 Assalamualaikum & selamat pagi !!

Memandangkan bulan Oktober nie, promo Shaklee adalah Collagen Powder, Cik Farah nak cerita serba sedikit pasal collagen keluaran Shaklee nie... Tapi sebelum tu, nk tanya anda semua, tau ke tak ape tu kolagen?Ape fungsi kolagen nie?Kenapa kita perlu kolagen?Kenapa apakah?Why?Why?...hehehe

Meh cni Cik Farah nk citer..

Apakah itu Kolagen?

Kolagen adalah sejenis protein. Tugasnya ialah menyambung dan menyokong tisu badan yang lain, seperti kulit, tulang, tendon, otot, dan tulang rawan. Kolagen juga menyokong organ-organ dalaman dan juga hadir dalam gigi kita yang putih berseri ni. Terdapat lebih daripada 25 jenis kolagen yang secara semulajadi dihasilkan dalam badan kita...(banyak tuuuu).

Penting ke kolagen nie?

Ye, mmg penting!!! Kolagen penting untuk mengukuhkan saluran darah, memberi keanjalan dan kekuatan kulit, memelihara kemudaan kulit dan melemahkan kedutan. Ia juga penting untuk keanjalan tisu penghubung kulit, membenarkan ia untuk berkembang tanpa merosakkan mana-mana tisu.

Yeke?Jadi, ape kesannya kalau kolagen nie kurang dalam badan kita?

Kesannya? Senang aje...Cuba tgk kulit anda sekarang dengan kulit anda masa 4-5 tahun dulu...ade perbezaan x?Kalau ade kedut dan garis-garis halus tu mmg sah la kolagen anda dah berkurangan. Nak tau kenapa? Apabila umur kita makin meningkat naik, pengeluaran kolagen mula perlahan dan struktur sel mula kehilangan kekuatan mereka.Kesannya, kulit menjadi rapuh, kurang anjal dan kedutan mula kelihatan pada kulit. Rambut kita yang dlu shining bak iklan shampoo mula kehilangan warna itu, sendi-sendi kita dah kurang fleksible (bila buat keje berat sket mula la sakit tu sakit nie) dan kualiti tulang akan mula merosot. 

Alamak!!!Camne nk dapatkan kolagen nie balik?

Senang aje...jgn risau...Cik Farah ade solution nye... Memperkenalkan Collagen Shaklee Yang Super Duper Hebat!!! Nk atau kenapa Cik Farah kata gitu? Meh baca kt bawah tu...


Shaklee Collagen Powder merupakan supplemen kolagen yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder nie mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Wah...senangnya nk dapatkan kulit yg anjal, berseri mcm dulu. Hanya amik Shaklee Collagen Powder setiap hari, pasti kita akan nampak perubahannya.

Jadi, utk bulan Oktober nie, Shaklee ada promo untuk Collagen Powder nie.

Apa promonya? Beli 6 Collagen Powder, anda akan dapat Percuma 1...

Ye,sungguh nie...Beli 6 Percuma 1... 

Ala..7 byk sgt? Kalau beli satu x dapat harga special kee?

Hehe..ade..kalo beli 1 pun Cik Farah akan bagi harga special..tapi kalo beli 6..hargaaaa nya lagi best..

Apa kata pakat2 dengan kawan opis.sorng beli 1..ahaaa..cukup 6 org..dah boleh dapat harga best.. yang free tu..korang bhgikan sama rata..ahaaaa...amacam? Dah solve problem kan?

Mcmane nk dapatkan Collagen Powder nie? Senang aje...

Hubungi Cik Farah, Pengedar Shaklee yang sah...

Nama  -  Farah Madiha 
Shaklee Id  -  925875
Facebook Id  -  D'Health Studio
Contact  -  016 2156763

# the greatest wealth is Health ~

~Jumpa lagi di next entry...byeee~