Pages

Showing posts with label ESP. Show all posts
Showing posts with label ESP. Show all posts

Tuesday, March 24, 2015

Anniversary Escape part I : Lost world of Tambun


Hi uoollss... Hehe.. 
puhh...puh.. *bersihkan sawang..

Wee.. Mood ada happy sikit sekarang, so lets muntah baca our Anniversary Gateway story.. Hihi.. 15 Feb 2015, genap setahun dah kami jadi husband and wife.. Macam tak caye je, sebab rasa macam baru je kene risik,tunang, nikah, sanding.. pejam celik dah setahun ke? Alhamdulillah.. Lap u husband..

Okey.. So, sebelum ke tempat celebration, kami saje menyinggah kat Ipoh sat. Konon nak enjoy kat The Lost World of Tambun. Lama dah nak pi sana.. Tak sempat-sempat. So kali ni, kita ambik cuti lama sikit, jom enjoyyy...

Haa.. untuk yang belum tahu, theme park ni adalah hak milik Sunway.. Jadi, boleh dikatakan macam mini Sunway lagoon. Best, havoc harga tiket pun murah.



Bukan main gagah abang-abang sida cleopatra berposing kat belakang nuhh.. 

Kami sampai kat sini pukul 10 pagi. Tapi, alahai.. TAK BUKAK LAGI.. Kol 11 baru bukak. Jadi melangok la kitorang kat sini sejam lagi..Sedang asyik berjalan-jalan,tiba-tiba,kami disergah oleh entiti ni.Baik punya tengah menyorok kat belakang tiang beso ni. Cilakeee!!! Terkejut aku...

Pastu boleh pulak husband suruh aku pi bergambar ngan dia. " Sayang pi la berdiri sebelah dia, abang nak ambik pic ni " .. Me like.. " huh? tak nak aaa.. abang aa pi ".. Ok last-last, aku kalah la.. ok laaaaa... 

"ka-ching!" *bunyik kamera..

Abes je tangkap pic, si hantu ni sergah aku lagi.. So, tanpa segan silu.. Aku pun ter-menjerit aa kuat-kuat kat situ.. "bodo la antu ni!!" Yang husband dah gelak-gelak macam ape je.. Haaa..elok gelak aaa.. 2 kali rase nak carut kuat-kuat tapi ku tahan.. pffftttt!



Ok.. kita tinggalkan hantu tu kat entrance saje.. Biar dia buat kerja dia.. Haha.. Dah pukul 11, jom la masuk.. tassszzabarrr nak main gelongsor air dia. Dengar cerita best sangattt.. Nak masuk macam biasa beratur dulu.. Kak jaga entrance akan spot check beg korang.. kot la bawak makanan ke, air mineral ke.. Semua tu tak leh bawak ye.. Kalo nak pi beli kat cafe dia.. Air mineral sebotol RM 4.. err~

Kat sana, Water park memang the biggest park la. Sana sini tempat berendam.. Agak-agak bosan kat petting zoo boleh la nak terjun dalam kolam balik takde hal la.. Walaupun tempat ni takde la besar mana, kitorang pening gak. Nak main permainan atau nak berendam dulu. So, sebab konpius, kitorang decide untuk lepak dulu..Jalan-jalan lawat kawasan. Lepas 5 minit, OK! Tukar baju, terjun kolam noww.. Hakhak.. Jangan tak tau, kat sini merata-rata orang berjalan ngan baju mandi. Kang nampak cik kak berbikini sambil main "flying chair" jangan pelik pulak ye. Haha,, rare la nak nampak berbikini je. Tapi mostly memang sekseyy la cerita dia.. *jagaaa mataaaaa

Mula-mula kitorang gi kat jungle wave pool.. Best.. ada pasir,ombak.. fefeeling kat hawaii sangat..huhu.. Dah bosan mandi ombak.. Jom kita pi men gelongsor pulak.. Ada 2 jenis :




Tube riders - yang ni memang mintak nyawa betul.. Ade 4 jenis tube.. My advice, sila cuba semuaaaaa... Aku naik sampai nak muntah.. 



Cliff racers - Ingat " tube riders " da ngeri? Ko pi naik yang ni.. berderau darah aku takut melambung ke langit... gigil.. So far, ini yang paling best kat sini.. Nora bagi 5 bintanggg!!

Then, dengan muka tak senonoh, selebet dan baju basah-basah.. Kitorang pi main kat " amusement park " sat.. So far, husband kata tak thrill.. huhu.. Memang, tak best. Dia kata kat disneyland HK sejuta kali lagi best dari kat sini.. ooo berlagak!! Ok fine.. Len kali sila bawak saya okey!

Petang tu, ada tiger show.. ehhhh,, tiger feeding show..
Sebelum mula tu, ade beberapa show dari binatang-binatang yang agak kiut.. Tapi, dalam banyak-banyak, show ayam tu paling win.. Hahahahah... Bila ingat rase nak gelak guling-guling.. Actually, sebelum show tu, kitorang ada nampak 1 cage ayam kat tepi kandang harimau tu. Dalam hati bajet, ooo jap lagi dia nak bagi harimau tu makan ayam hidup laa..Masa tu tetiba rase sedih.. Kesiannya, ayam ni kene makan hidup-hidup.. Emosi pulak aih.. Sekali...........

Korang tahu ape function ayam tu? It's a part of the show.. Nanti emcee tu akan bukak lagu "chicken dance" pastu cage tu terbukak je, ayam tu lari terkedek-kedek dari cage tu ke cage satu lagi kat seberang.. Across audiance la.. Wahahaha... Lari laju-laju dalam 1 line.. aku tak tau nak explain cane...korang tengok aa sendiri..Dengan lagu yang kelakar, dengan ayam lari terkedek, pastu 1 straight line je lari.. Memang lawak tahap pecah perut kitorang gelak...Hahahahahhahahahahahaahahadoii la ayammm...

Selain mandi manda dan main games, kat sini ade "petting zoo".Macam-macam binatang ada, so yang mana ade anak, memang best sangat lah. Kalau bernasib baik boleh naik kuda padi. Mostly binatang kat zoo ni bebas..Cuma yang berbisa dan dari "spesis terkawal" diorang letakkan dalam glass atau cage. Kami terserempak dengan sesumpah tengah melintas.. wawawawa geli mat betul la.. 


Kitorang enjoy kat dalam tu dekat 5 jam jugak lah.. Memang best, sampai bilik hotel terus goll.. Makan pun entah ke mana.. Eh, banyak bebenau la pulak bebel ni, tengok gambar jela eh.. 






Eh.. eh, ni je ke gambar nya? Hahaha... Ampun kan kami, kami takde go-pro mahupun sony experia.. Sebab takut basah, kamera campak tepi.. hihihihihih...

Tips berguna

  • Sebelum masuk, sila makan kenyang-kenyang dulu dekat luar. Makanan kat sini tak banyak choice, agak mahal dan tak berapa sedap.
  • Ada diskaun 15% untuk tiket kalau korang ada kad keahlian "sunway pals"
  • Sewa locker agak mahal, ikut saiz ( RM 15-RM 20 +- ) tak ingat.. Tapi mahal la...
  • Proper swimming attire.. Kalau tak, mungkin tak dibenarkan terjun kolam.
  • Sila pakai sunblock ( spf tinggi ) sebab waktu tengahari sangat panas.
  • Sesiapa yang menginap di Lost World Hotel, dapat kupon diskaun 10% untuk entrance.
  • Hotel budget berdekatan dengan Lost World is Tulip Hotel dan Sun inn hotel. *I prefer Tulip Hotel sebab dia baru dan lokasi belakang giant jerr..
Haa.. Habis dahh part I.. Sat-sat lagi kita cerita part II pulaks ye ...

*Muka burn habis lepas vacay kali ni.. So untuk memulihkan dia.. 
Taraaaaa!!!!

Minum 2 scoop ESP setiap hari untuk hapuskan kulit kusam :)
Masker ESP untuk melembutkan kulit muka dan mengelak pengelupasan..

Memang A lah ESP ni :)



Tuesday, October 7, 2014

Lelaki dan ESP :)

Assalamualaikum..
Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha Semua

Wah...gigih mengupdate belog nih.. Memang kemajuan betul.. Lain macam rajinnye.. Haha..

Ok..insyaallah.. This entry will be a quick one..  Sempena menjawab soalan dari seorang customer...
Bagus soalannya.. Mungkin bukan beliau saje yang terfikir pasal tu.. Ramai lelaki yang terfikir pasal tu tapi senyap je. 

So terima kasih friend sebab bertanya :)

Berikut ialah status saya pagi tadi..


Dan ini adalah soalannya...



ESP untuk ibu mengandung sahaja ? ESP hanya untuk Wanita yang mahukan kulit yang cantik? ESP hanya untuk kesihatan Wanita jeee ? Ramai yang keliru sebenarnya. Kekeliruan ini terjadi sebab kebanyakan pengguna ESP adalah golongan wanita. Disebabkan itu, wujudnya isu gender.. Walhal, ia juga bagus untuk lelaki.. Tapi ramai yang tak tahu :)

ESP bukan sahaja baik dan bermanfaat untuk Wanita sahaja.. ESP kaya dengan protein.. Siapa setuju jika saya katakan protein bagus untuk Wanita saje.Lelaki tak perlu protein. Siapa setuju dengan statement saya? 

Lumrahnya, semua orang perlukan protein. 

  1. Protein untuk badan langsing dan kurus
  2. Protein untuk badan yang kuat dan pergerakan yang lebih baik
  3. Protein untuk daya tumpuan dan kewaspadaan yang lebih tajam
  4. Protein untuk kulit tegang, cerah dan awet muda
  5. Protein untuk pemulihan semula selepas bersenam dan membentuk tubuh
Sumber :http://minaina-ilaaina.blogspot.com

Jadi, jika kita lihat, kebaikannya bukan hanya terhad kepada wanita hamil bukan? :)
Lelaki lebih perlukan protein kerana lelaki lebih aktif, lebih banyak memerlukan tenaga ..

Bagi wanita hamil pula, ia adalah bonus. Kerana kebaikannya dapat dirasai oleh bayi dalam kandungan. 

Jadi kaum adam di luar sana.. Jangan teragak-agak untuk mulakan ESP anda hari ini. Tak pregnant pun boleh guna ESP sebab ESP adalah sesuai untuk semua :)

Buat pengetahuan, promosi ESP masih lagi berlangsung sehingga 31/10/2014
Harga super saver menanti customer yang membuat bayaran sebelum 31/10/2014

Nak tahu lagi tetang ESP shaklee?
Jom tanya saya.. 

SiD FARAH MADIHA MD ZIN
ID 925875
SMS/WHATSAPP 016 217 6763
Available 24/7 


Till then.. Assalamualaikum





Friday, October 3, 2014

Testimoni ESP yang sangat ohsem !

Assalamualaikum..

Kan dah cakap.. ESP ni ade 1001 kebaikan.. 
Sangat bagus untuk wanita..
Wanita je ke? Yelah ! wanita ni serba serbi kena cantik.. hehehe

Jom layan testimoni ESP ni.. 
Ada banyak.. Tapi ini dulu la yeh...
Kebanyakan testimoni ni adalah daripada Family Spectacular yang ohsem...

Jom layanzzzz...

Mula-mula.. Jom tengok insan yang menjadi tulang belikat  belakang bagi kami..
MASTER SITI FARHANA aka my nanny yang superb cun --


Untuk pengetahuan.. MNM memang dah cun dah. Tapi untuk mengecunkan kulit.. Beliau gunakan ESP tau :)

.
.

Ni pulak testimoni untuk Milkbooster



Yeah.. Tahniah sis.. Kerana menjadi mummy yang sebenar. Kepada mummy di luar sana yang kecewa.. Susu tak banyak.. Boleh gunakan ESP + Alfafa .. KOmbinasi ini dipanggil set Milkbooster 

.
.

Moving on.. Shape up dengan ESP !
Bukan setakat untuk cantik.. ia membantu anda mendapatkan bentuk badan yang anda idamkan.. Awww~ Cun cun..


Jangan keji orang chubby ok ! Disebalik tubuh chubby, memang ada rupa paras yang menawan...

.
.

ESP juga mengatasi masalah senggugut.. Ia berfungsi untuk menyeimbangkan hormon..


.
.

Last but not least...
ESP membantu melicinkan kulit, menggebu dan melahirkan kulit yang bebas cela dan jerawat..



Pengambilan yang kosisten mampu memudarkan parut jerawat.. 

.
.

Sebelum terlupa.. ESP adalah pembekal tenaga terbaik untuk saya dan rakan-rakan 


Ini bukan omong kosong.. Ini lah realiti ESP :)


Tak percaya?
Mari.. Dapatkan ESP pertama anda sekarang!

Harga super saver beserta freegift menanti anda :)

Hubungi saya 
SID FARAH MADIHA 
SMS/WhatsApp 016 215 6763

Assalamualaikum .. 







Thursday, October 2, 2014

Kenali ESP Shaklee yang SANGAT HEBAT

Assalamualaikum & Selamat sejahtera

Baca tajuk pun mesti tahu apa yang Fara nak kongsikan hari ini kan? Hehe..
Jom kita reveiw sikit, produk terhangat di pasaran ni..

ENERGIZING SOY PROTEIN atau ESP


Apa itu ESP?
  • Makanan tambahan protein yang berasaskan soya
  • Menggunakan kacang soya "non-GMO' yang mana ia diproses dengan suhu yang sangat rendah.
  • 1 canister ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya
  • Ia terbukti dapat memberikan sumber tenaga yang segera dan tahan lama
  • Satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Kadar indeks glisemik yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sesuai kepada pengidap kencing manis.
  • 1 hidangan ESP Shaklee bersamaan dengan ....
          • 2x daging
          • 4x telur
          • 12x susu
  • Ianya rendah lemak, tidak mengandungi kolestrol,tiada asid uric dan ianya sangat mudah diserap oleh tubuh badan.
  • Diproses menggunakan air untuk memelihara kandungan isoflavones demi membekalkan keseluruhan kebaikan soya.

Manfaat \ Kebaikan ESP
  • Awet muda - kesihatan otot,kuku,kulit,rambut,darah dan organ
  • Baik untuk hormon wanita
  • Baik untuk prostat
  • Membantu mendapatkan kulit yang sihat
  • Pembekal tenaga
  • Membaiki masalah pigmentasi - rambut beruban,rambut gugur,kedutan dsb
  • Membantu merendahkan paras kolestrol dan mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Mencegah osteoporosis
  • Mempercepatkan penyembuhan luka dan memudarkan parut
  • Membaiki memori 
  • Milkbooster terbaik ( diambil bersama alfalfa complex )
  • Mengurangkan morning sickness
  • Membekalkan tenaga
  • Mengurangkan rasa lapar

Siapa yang perlukan ESP Shaklee?
  • Wanita & Lelaki
  • Wanita Hamil
  • Wanita yang kekurangan susu badan 
  • Pengidap gastrik
  • Mereka yang ingin diet / mengawal pemakanan 
  • Mereka yang sibuk ( tak sempat sarapan )
  • Mereka yang ingin bertukar kepada minuman selain kafein dan teh

 Mengapa ESP Shaklee penting?
  • Kerana ESP Shaklee kaya dengan protein kacang soya yang terbaik
  • Protein adalah asas dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu badan 
  • Merangsang fungsi psikologi
  • Kekurangan protein akan mengakibatkan kelemahan sistem imun, masalah lebihan air dalam badan, hilang kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman dan banyak lagi

Cadangan Pengmbilan
  • 2-3 kali sehari ( Sarapan pagi dan Sebelum tidur )*
  • Diambil dengan perut kosong
  •  Tidak boleh diambil dengan air bikarbonat,kafein atau teh.

Bagi sesiapa yang berminat ingin menggunakan produk Shaklee, ataupun baru pertama kali menggunakan Shaklee, Fara sarankan korang cuba ESP ni. Harganya ESP murah sangat bulan ni.Murah sangat-sangat.Rugi tak grab :)

Fara akan guide korang tentang cara makan dan yang paling best.. Ada freegift berupa Shaker dan scoop bagi 10 orang terawal tau.. Jangan lepaskan peluang ini...

SMS/Whatsapp Fara : 016 2156763
Atau PM Fara kat FB :)
https://www.facebook.com/evilskyler

Sekiranya korang berminat dengan info-info terbaru Shaklee.. Boleh LIKE FB ini..
https://www.facebook.com/evilskyler

Till then.. Assalamualaikum

Love
SID FARA

Tuesday, June 4, 2013

ALKISAH : Shaklee dan Ice blended ....

Assalamualaikum & Selamat berhujung minggu ...

Shaklee ? Ape bendanya tu ? Rupanya ramai lagi yang belum tahu pasal shaklee ye .. Hehe
Pernah sekali saya terima soalan ini, " Shaklee ni produk ice blended eh sis ? " Alamak, terkaku sejenak lantas terfikir ..

Shaklee ? Ice blended ? Macam mane nak jawab ni. Sejak bila pulak dari supplement jadi ice blended kan.. Fikir punya fikir, ohhh faham dah.. Rase nak tergelak pula sorang-sorang.

Untuk pengetahuan semua, supplement Shaklee ada dalam bentuk pil dan serbuk. Dan pengambilannya boleh pelbagai. Contohnya macam  ESP , ia boleh diambil dengan cara dicampurkan dengan air kosong, campur dengan jus ataupun blended. Haaa... yang part blended ni la ramai yang kreatif.. hihi ..  No wonder la ramai yang salah tafsir , ingatkan Shaklee jual serbuk buat ice blended .. aigoo

 ESP  *klik untuk paparan lebih jelas

Ahaaa.. ini lah dia culprit nya.. ESP yang menjadi pujaan ramai. Antara supplement paling popular di kalangan pengguna Shaklee. Ramai yang dah cuba teruss jatuh cinta ...

Antara kebaikan ESP ialah :
  • Mengatasi masalah rambut gugur dan uban
  • Mengurangkan risiko osteoporosis
  • Membantu merendahkan paras kolestrol
  • Awet muda
  • Membekalkan tenaga 
  • Membaiki pigmentasi agar kulit lebih sihat dan cantik
  • " milk booster " bagi  para ibu
ESP dihasilkan menggunakan bahan semulajadi, tanpa pengawet, pewarna dan bahan tiruan. Ianya halal dan mempunyai pengiktirafan dari Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM ). 

Sekiranya anda berminat dengan ESP atau mana - mana supplement Shaklee, Anda boleh dapatkan daripada saya , pengedar Shaklee yang sah .

Nama  -  Farah Madiha 
Shaklee Id  -  925875
Facebook Id  -  D'Heath Studio
Contact  -  016 2156763

# the greatest wealth is Health ~